22 Mart 2008 Cumartesi

ordan burdan....

Kızımın üstten ve alttan 4er tane dişi çıktı.. Sıra geldi yandakilere... Muhtemelen bundan öncekilerden daha zor olacak gibi gözüküyor.. Minicik parmağını ağzının en içine doğru sokmaya çalışıyor.. Bazen sebepsiz yere ağlıyor, bağırıyor, ağzının suyu akıyor... Çok canım acıyor annecim çooook:(
Bu da parmak ısırma şeklimiz... Burda kendi parmağını ısırdığına bakmayın, genelde ısırılan parmak bize ait oluyor... Offff! deyince bırakıyor bereket.. Bir de bırakmasa parmaklarımız ne hale gelirdi bilemiyorum.... :)

Baktık kızımıza şapka çok yakışıyor, her daim giydirmeye başladık:)
Tabiki değil... Annem torunlarına ördüğü bütün şapkaları için Atike'yi manken olarak kullanıyor... Burda da minik kızım annesinin yeni aldığı ayakkabıların kalite kontrolünü yapıyor..
"Tamam annecim beğendim giyebilirsin.. Hayırlı olsun"



Bunlar da keyifli olduğumuz hallerden seçmeler;







Birşeyler yapmış suçlu kedi edasıyla bakışına kurban olurum ben senin...





Dedesinin kucağında keyfine diyecek yok.... Atike'yle aynı kucakta olup ondan daha büyük görünenen bebecik tam tamına 6 aylık, yani kızımdan 5 ay küçük.. Atike abla olmasına rağmen Hilal ablaymış gibi görünüyor:)



Atike'nin daha önce hiç ayaklarını çekmediğim farkettim... Çok geç farkettim ama olsun evet bu minicik ayacıklar 11. ayında....

Ablamın kızının doğum gününe gittik annemle... Anneannesinin kucağında güzel bir uyku çekti güzel meleğim...




Ne kadar çok yazmaya çalışsam da yetiştiremiyorum yine de... Ne kadar çok havadis birikmiş yazacak.... Gittiğimiz yerlerden biri de dayımlardı.. Yeni evlerine taşınmışlardı ve biz de hayırlı olsuna gittik.. Salonu ortalamalara göre daha geniş bir evdi ve doğal olarak Atikeciğe de turlayacak büyük bir alan çıkmış oldu.. Gezdi durdu bütün gece...Burda da ablamın çocukları ile birlikte... Yalnız Atike'nin fotoğrafla işi yok, o Ahmet abisini ısırmaya çalışıyor:)


Evet burda poz verdirmeyi başarabildik...
Bir de bu elbiseyi uzun bir süre giydirmemiştim.. Giydirdikten sonra farkettim ki küçük gelmiş benim miniğime.. O kadar mutlu oldum ki... Onun büyüdüğünü görmek ne büyük şükür vesilesi Ya Rabbim...


Atike hiç emzik emmedi... Ne kadar ısrarla vermeye çalıştıysak, o da o kadar ısrarla reddetti.. Biz de bir süre sonra vazgeçtik haliyle... Oldum olası emziği çok şirin bulmuşumdur bebek ağzında.. Bugünlerde bir türlü aldıramadığım emzik kolleksiyonumu!!! Atike hanım diş kaşıyıcı olarak kullanmaya başladı.. İşin ilginci bazen tam emiyormuş gibi görünüyor. Emmeyi bilmediği için biraz komik duruyor ama olsun bence yine de çok yakıştı kızıcığıma...

Son günler de koltuklarda ne varsa bir bir aşağı atmaya başladı.. Katladığınız çamaşırları ya da kurusun diye koltuklara serdiğiniz ufak tefeği yerlerde boylu boyunca uzanırırken görünce sinirleriniz gerilebiliyor ama olsun defalarca toplamak yerine hemen hepsini alıp başka bir odaya kaldırmayı seçince hiç bir problem kalmıyor..





Mavi şapkalı kızdan seçmeler:)

Atike'nin salıncak macerası yeni bir boyut kazandı... Yatırır yatırmaz hemen ters dönüveriyor.. Nedense yüz üstü uyumayı çok seviyor.. Özellikle burnunu bir yerlere dayayacak.. Şöyle zor nefes alabileceği bir pozisyon en favorisi.. 20 günlükten beridir böyle kendileri... Gazından bir türlü uyutamayınca biz de yüz üstü uyutmayı denemiştik ve işe yaramıştı... Herkes çok tehlikeli sırt üstü yatır dese de geceleri bile yüzüstü uyudu kızım, çünkü başka türlü uyumuyordu.. Sonra gerçekten korktum ve sırt üstü yatırmaya başladım, ne kadar uyanısa uyansın diyerek.. Bu sefer 3 aylıktı hiç unutmuyorum... Dönme çabalarımız başlamıştı ama henüz tam anlamıyla dönemiyordu. Ve bir sabah uyandım ne göreyim, Atike beşiğinde uyuyor ve yüzüstü yatıyor.. 3. ayında dönüşü de uykusunda oldu kızımın:)


Bu yazma ne menem bişeyse her bebeğe çok yakışıyor hatta garip olan şu: kıza da yakışıyor, erkeğe de yakışıyor:) bizimki de şirin olduğunun farkında ya iyice şirinlik yapıyor...
Son havadislere gelince; bir iki günden beri Atike ellerini kendi kendine bırakıp tay tay duruyor ve bir kaç adım da atıyor karşısındaki kişiye(maaşallah).. Hatta dün saydım da galiba 5 etti adımları... Artık yaşına yürür diye ümit ediyoruz ..İnşaallah kazasız belasız atlatırız bu dönemi...
















4 yorum:

Kuaybe dedi ki...

Tay tay duruyorsa o iş tamamdır.. Önce acemi birkaç adım, sonra motorlu bebeler.. Bu iş böyle :))

Atikenin ayakları çok şirin ya.. Ben çok seviyorum bebek ayağı fotoğraflarını.. Yusufcuğu da yatırıp yatırıp çekiyorum zaten.. Çok şirin oluoyr :))

Senin ayakkabıların da çok şekermiş bu arada.. Küçük kız ayakkabısı gibi, tam şirin model :))

Yazmalı güzele öpücüklerrr..

Atikem dedi ki...

teşekkürler kuaybe teyzrsi biz de sana öpücüklerimizi gönderiyoruz.. bu arada emirganda laleler açmış haberin olsun.. bekliyoruz en yakın zamanda...:)

zehra dedi ki...

ben geldimmm:)))
...........
cimcime hanım ne seker boyle resımlere bak
tay tayda duruyormus yer onu ablası

sühendan dedi ki...

Başörtülü resmi çok güzel.Dediğin gibi herkese yakışıyor...

Allah hayırlı ömürler nasip etsin.